Bowlen, Nagahama en Hanabi Taikai! - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Marieke Stolp - WaarBenJij.nu Bowlen, Nagahama en Hanabi Taikai! - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Marieke Stolp - WaarBenJij.nu

Bowlen, Nagahama en Hanabi Taikai!

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

10 Augustus 2009 | Japan, Kyoto

Zondag was weer eens een heerlijke ‘niks-doe-dag’. Dit betekende in dit geval dat ik lekker nergens heen ben geweest, maar dat ik wel op heb geruimd hier. Allerlei papieren uitgezocht en weggegooid en de dingen die ik wilde bewaren in een mapje gestopt en alvast in m’n koffer gedaan.

Maandag ben ik met Marvin naar de bank geweest. We waren dit keer op tijd genoeg en we werden ook snel geholpen. We hadden allebei gedacht dat de mensen bij de bank een 1 of ander formulier zouden geven met lekker veel kanji die we niet kende en dat we die dan maar zelf moesten uitzoeken… maar nee! Dat was niet zo. Het kon gewoon heel snel geregeld worden dus we stonden ook weer snel buiten. Daarna ben ik nog even wat geld gaan pinnen en een doos gaan kopen voor de spullen die ik naar Nederland wil sturen.
Toen ik thuis was ben ik die doos dus ook maar meteen gaan vullen. Dat gaf wel een raar gevoel… Het inpakken van spullen leek net alsof ik moest gaan verhuizen binnenkort, wat eigenlijk ook wel zo is. Ik heb hier nu ruim 4 maanden gewoond en dat houd zometeen op. Ik was na het doos inpakken lekker opdreef, dus bedacht dat ik net zo goed m’n koffer ook kon inpakken. Nog niet officieel natuurlijk, maar gewoon om te kijken of alles er in paste wat ik erin wilde hebben.
’s Avonds kwam Shoma langs om Prison Break verder te kijken. Daar hebben we dan ook 2 afleveringen van gekeken en nog gezellig zitten praten over van alles. Onder andere over wat we zouden kunnen gaan doen als ik weer in Japan terug zou komen (ver vooruit plannen wordt dat genoemd, hahaha).

Ook dinsdag heb ik niet zoveel gedaan. ’s Avonds ben ik weer met Marvin en Christa, bij Marvin thuis, film wezen kijken. Toen ik terug naar huis ging stopte Marvin een tasje in m’n tas met de boodschap ‘mag je pas open maken als je thuis bent’. Dus dat heb ik ook gedaan. Er zat een heel lief briefje in het tasje en een plastic zakje met 3 kleine honden knuffeltjes! Echt super lief! Daar heb ik hem de dag erna ook voor bedankt ^_^

Woensdag gingen we bowlen! We zijn met z’n 4-en gegaan dit keer. Joost, Marvin, Christa en ik. Marvin riep steeds te brullen hiervoor dat hij slecht was in bowlen en dat ie daarom niet wilde gaan, maar zo slecht was ie helemaal niet! Hij gooide de meest rechte ballen van ons allemaal! We hebben 3 potjes gespeeld en overall was Christa de winnaar. Per potje verschilde het wel. Marvin won het 1e potje, ik de 2e en Christa de 3e.
We zijn daarna gaan eten bij een plek die ‘shakeys’ heet. Dit is een Pizza restaurant waar je voor 892 yen (zo’n 6.50 euro) zoveel pizza punten, pasta, gebakken aardappels en/of salade kan eten als je wilt! Er waren behoorlijk wat keuzes in pizza en ook eindelijk Pizza Hawaii! Die was ik hier tot nu toe nog niet tegen gekomen en dat vind ik toch wel de lekkerste Pizza ^_^ Ze hadden ook een soort dessert pizza. Dit was een gewone pizza bodem, maar ipv tomaten saus erop zat er custard pudding op met chocolade saus en ananas! Echt super lekker! Daar heb ik dus ook maar 2 punten van gegeten ^_^

Donderdag zijn we met z’n 4-en (zelfde 4 als woensdag) naar de Ginkaku-ji (zilveren tempel) geweest. Dit is een zelfde soort tempel als de Kinkaku-ji (gouden tempel) waar ik eerder heen ben geweest, maar dan dus niet goed geverfd. Het originele idee was dat de Ginkaku-ji inderdaad zilver van kleur zou worden, maar toen er geverfd moest worden was het geld op en zijn ze er dus nooit meer aan toe gekomen. De tempel is daarom gewoon een normale tempel kleur, maar heeft wel gewoon de naam Ginkaku-ji gekregen.
We hebben daarna nog even bij de souvenir winkeltjes rond gekeken en zijn daarna naar huis gegaan.

Vrijdag was m’n geplande dagje met Tomomi en haar zwager (Yoozefu). Ik moest redelijk vroeg opstaan om op tijd de trein te kunnen pakken richting Kyoto station om vanaf daar richtin Ishiyama te kunnen gaan, waar Tomomi woont. De reis ging prima zonder problemen en ik kwam dus mooi op tijd aan. Na Tomomi te hebben gevonden zijn we samen richting haar huis gelopen waar ze samen met haar zus (Norika) woont. We moesten daar nog even wachten tot Yoozefu er was en zijn daarna met z’n 3-en richting Nagahama gegaan. We gingen met de auto wat voor mij eerst heel even raar was, want het stuur zit aan de verkeerde kant hier voor m’n gevoel. Dit gevoel was echter alweer snel verdwenen (het wordt snel normaal) en toen had ik echt een fijn gevoel. Het was namelijk alweer een tijdje terug dat ik in een auto had gezeten.
Nagahama is een klein plaatsje in de shiga provincie bij het Biwa meer (dit is het grootste meer in de Kyoto regio). Nagahama staat bekend om de glas productie. Ze hebben er dus ook verschillende souvenir winkeltjes waar je de mooiste dingen van glas kan kopen en ook veel workshops waar je aan deel kan nemen.
Wij zijn met z’n 3-en naar ‘kurokabe garasu’ (kurokabe glas) gegaan. Hier kon je, je eigen glas decoratie maken. Je kon kiezen uit verschillende glazen en bakjes waarop je gele stikkers plakte. Uit deze stikkers kon je daarna vormpjes snijden met een mesje. Als je het zelf goed genoeg vond gaf je, je glas of bakje aan de medewerkers daar en zij spoten er dan in een machine een soort matglas laagje op. Alle stukken waar geen stikker zat werd dus matglas! Het was af en toe lastig werk, maar het was echt heel leuk om te doen en we hebben het dan ook echt naar ons zin gehad daar. Na afloop nog even een foto laten maken van ons 3-en met onze creaties en daarna weer snel naar de auto en naar huis.
Tomomi ging richting het station om Yuki en Megumi op te halen en zodra zij er waren zijn we onze Yukata’s aan gaan doen, want….. De hanabi taikai (vuurwerk show) was ’s avonds!
Na het omkleden zijn we naar het trein station weer gegaan en met de Keihan train richting het station gegaan waar Marvin, Christa en Rasmus (vriend van Yuki) op ons stonden te wachten. Daarna zijn we met z’n allen doorgelopen naar een plek waar we het vuurwerk mooi konden zien. We waren wat te laat, dus we hebben het begin stukje gemist, maar ondanks dat was het geweldig! Voor de mensen die wel eens naar het 5 mei vuurwerk gaan, bedenk je dat in en doe het dan minimaal keer 1000. Ik heb foto’s gemaakt en filmpjes om te kunnen laten zien waarom het zo geweldig was. De filmpjes bewegen wel een beetje omdat ik natuurlijk niet door m’n camera naar het vuurwerk ging kijken dus m’n camera gewoon maar gericht heb, op start gedrukt heb en verder niet meer daarnaar gekeken… 2 filmpjes heb ik ge-upload naar de website, dus jullie kunnen een beetje zien wat ik die avond heb gezien ^_^
Na het vuurwerk gingen Megumi, Yuki, Rasmus, Marvin en Christa met de JR (Japanese Railways) trein terug gegaan richting kyoto en huis. Ik ben met Tomomi weer mee terug gegaan naar Ishiyama om me bij haar thuis weer om te kleden en om m’n spullen op te halen die nog bij haar lagen. Tomomi d’r zus was toen ook thuis dus ook met haar even snel kennis gemaakt. Daarna omgekleed, even de foto’s en filmpjes op m’n camera gekeken, Yoozefu bedankt voor die dag en weer richting het station gegaan. Vanaf daar ben ik weer met de JR naar kyoto station gegaan en daarna met een andere JR naar Nijo station en weer naar huis. Toen ik thuis kwam heb ik nog even m’n laptop aangedaan om m’n mail te kijken en nog wat op msn te praten, maar daarna ben ik gaan slapen… ik was namelijk behoorlijk moe :)

Zaterdag was ook weer een ‘niks doen dag’. Ik heb lekker een serie verder gekeken waar ik mee bezig was en ben ’s avonds weer film gaan kijken bij Marvin :) Toen we een klein stukje op weg naar huis warenkwamen we nog 2 mensen van de Universiteit hier tegen, dus daar hebben we nog gezellig mee staan praten over van alles en nog was. Dit heeft bij mij wel geresulteerd in 14 nieuwe muggenbulten op m’n benen… en die 14 bulten doen ook allemaal heel erg hun best om te zwellen… dus daar ben ik weer heel blij mee =_=

Vandaag (zondag) heb ik echt niet veel gedaan. Ik heb boodschappen gedaan en verder eigenlijk alleen wat series verder gekeken. Rond 8 uur nog even een tijdje met m’n paps gepraat op skype en nu zijn Marvin en Christa hier ^_^

Morgen zouden we gaan zwemmen in een buiten zwembad, maar door de slechte weersvoorspelling voor morgen gaat dat niet door. Er staat nu iets anders gepland al weet ik niet precies wat het is. Tomomi stuurde het in Kanji en ik snap ongeveer wat er staat… Bij m’n volgende weblog entry (en ook meteen de laatste vanuit Japan gok ik) vertel ik er meer over ^_^

  • 09 Augustus 2009 - 18:49

    Tante Tineke:

    Grappige foto van het vuurwerk.
    Fijne laatste week in Japan (voor deze stage dan, want je komt er vast nog wel eens terug!)

  • 10 Augustus 2009 - 07:00

    Paps:

    ziet er leuk uit dat vuurwerk!, vooral de filmpjes zijn goed gelukt!

  • 10 Augustus 2009 - 07:18

    Renske:

    wow gaaf zeg dat vuurwerk!

    xxx

  • 12 Augustus 2009 - 06:42

    Fanny:

    Mooie vuurwerkshow en geniet nog maar even van je laatste paar dagen in Japan.
    We gaan gauw samen wat drinken wanneer je terug bent.Ik stel voor sakee japan-style :)

    liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Kyoto

Marieke

Studie stage naar Kyoto, Japan

Actief sinds 22 Feb. 2009
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 34556

Voorgaande reizen:

24 Maart 2009 - 18 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: