Laatste week in Kyoto... - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Marieke Stolp - WaarBenJij.nu Laatste week in Kyoto... - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Marieke Stolp - WaarBenJij.nu

Laatste week in Kyoto...

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

15 Augustus 2009 | Japan, Kyoto

Maandag was een beetje raar allemaal. Zoals ik in m’n vorige blogje zei zouden we in eerste instantie gaan zwemmen, maar omdat het een buitenbad is en de weersvoorspellingen vooral regen riepen werd dat gecanceld. Omdat we toch met z’n allen wat leuks wilde doen hadden we om 17:00 uur in Kawaramachi afgesproken om daar wat te gaan doen. Na wat miscommunicatie over de ontmoet plek (‘voor’ het takashimaya gebouw, maar ja… als dat groot is met meerdere ingangen dan schiet het niet echt op) zijn we naar de plek gegaan waar Tomomi het eerder in een mail over had. Ik had echt geen idee wat het nou precies was, maar uit de kanji waaruit de naam van de plek bestond was het iets van ‘zelf plezier hebben plek’ ofzo… We moesten kaartjes aanmaken en van alles, en toen… toen hadden we ID nodig… Ik had die van mij wel bij mij (zit standaard in m’n tas), maar ja, we moesten ze allemaal hebben… dus dat schoot niet op…
Daarna had ik het idee om te gaan bowlen, dus zijn we naar een soort entertainment plek gegaan. Hier bestonden de eerste 3 verdiepingen uit arcade games e.d., de 4e verdieping kon je poolen (wat ze hier biljard noemen), darten en je opgeven voor bowlen en de 5e t/m 7e verdieping was voor bowlen (ja 3 verdiepingen voor bowlen!). Wij pakten een blaadje en schreven de namen van iedereen erop, maar toen we ze wilde inleveren zeiden Joost, Maggie, Marvin en Christa dat ze eigenlijk liever niet wilde bowlen… Omdat de rest wel wilde bowlen zijn we opgesplitst in 2 groepjes. De anderen gingen eerst wat eten en daarna poolen en wij gingen bowlen. Het bowlen was echt lache en natuurlijk was ik weer heerlijk slecht (uiteindelijk 4e van de 5 geworden, haha).
Na het bowlen zijn we wat gaan eten in een restaurant genaamd ‘Paris 21’. Dit was een Frans restaurant (waar dus ook van die typische Franse reclame posters aan de muur hingen). Je kon hier echter eten bestellen van meerdere plekken op de wereld en niet alleen Frans. Ik zag ‘Fish & Chips’ op de kaart staan, dus dat heb ik lekker besteld. Het was wel de vis die je ook krijgt in de UK maar de chips waren gewoon Franse mini frietjes! Dus ik zat in Japan een Engels gerecht te eten met Franse frietjes! Internationaler kan het toch eigenlijk niet.
We zijn daarna terug gegaan naar de entertainment plek om Purikura foto’s te maken met z’n allen (ook de 4 die waren gaan poolen erbij). Het was even proppen, maar uiteindelijk pasten we allemaal op de foto ^_^. Na het Purikura gingen Yuki, Megumi en Rasmus naar huis toe. Megumi ging die zelfde avond terug naar d’r ouders voor de vakantie en Yuki de dag erna dus dat was de laatste keer dat ik ze zou zien. Natuurlijk horen daar knuffels bij en het nodige ‘ik ga je missen!’ dus dat was er ook in overvloed… achteraf even een rot gevoel… afscheid nemen zuigt namelijk gewoon, hoe je het ook bekijkt…
We hadden na het bowlen wat coupons gekregen. Onder andere voor 20 minuten gratis poolen, dus dat zijn Tomomi en ik nog even gaan doen daarna. We waren allebei lekker slecht dus na 1 potje was de tijd om en zijn we naar huis gegaan :)

Dinsdag heb ik lekker rustig aan gedaan en ’s avonds was ik door Yagi uitgenodigd om naar Kamogawa te komen, dus daar had ik heel veel zin in ^_^ Er kwam echter een wijziging in de planning… Een vriend van me had een probleem en zat daar best wel mee, dus wilde graag praten. Ik ben dus naar die vriend gegaan en maar gemailt naar Yagi dat ik later zou zijn. Uiteindelijk belde Yagi me om kwart voor 11 (we hadden half 11 afgesproken) of ik er al aankwam, want ze wilde gaan bowlen snel omdat sommige mensen nog de laatste trein terug wilde hebben zometeen. Toen heb ik maar gezegd dat ik dat allemaal niet ging redden. Als ik op dat moment die kant op was gegaan was ik nog een half uur onderweg geweest… en ik had sowieso geen geld om te bowlen… Na 100 keer sorry te hebben gezegd hebben we afgesproken om misschien vrijdag nog iets te gaan doen, maar dat was nog nie zeker.
Toen ik thuis kwam was ik nog helemaal niet moe (het was rond half 12 toen) dus ben ik maar een beetje met m’n vader gaan mailen en een Japanse serie (heet hier drama) gaan kijken die ik gedownload had. Uiteindelijk toen ik klaar was met kijken keek ik eens op m’n horloge en toen bleek het al half 5 ’s ochtends te zijn! Ik was alleen nog steeds niet moe… maar ja… toch maar m’n laptop uit gedaan en in m’n bed gaan liggen… Toen ik m’n licht uit deed kwam er echter licht door m’n ramen heen! Het werd namelijk alweer licht buiten! Aangezien ik toch niet kon slapen ben ik toen maar lekker op m’n balkon gaan staan en heb ik het rustig licht zien worden buiten ^_^ was echt leuk! Het was heel stil buiten en ik hoorde alleen af en toe een vogel ergens :) Ik heb er ook wat foto’s van gemaakt ^_^

Woensdag heb ik lekker de hele dag zitten gamen ^_^ nou ja, overdag dan. ’s Avonds kwam Shoma langs. Hij ging een vaag gesprek toen aan met een vriendin van me (Charlotte, studeerd ook Japans) op msn. Af en toe was het zo raar dat ik echt helemaal dubbel lag!
Ik dacht dat het de laatste keer zou zijn dat ik ‘m zou zien, maar omdat we allebei donderdag ook nog vrij waren zei hij dat hij dan weer langs zou komen ^_^ ik weet, uitstel van executie maar toch…

Donderdag ben ik voor m’n laatste dingen van m’n thee ceremony spullen op pad gegaan. Na wat zoeken had ik het eindelijk gevonden in een klein winkeltje waar ze een hele schattige hond hadden ^_^ Ik heb nog wat korting gekregen ook en gratis blaadjes waar je bij de thee ceremony het snoep op legt :)
Daarna ben ik naar huis gegaan en ben officieel m’n koffer gaan inpakken. M’n grote koffer is nu helemaal ingepakt (behalve wat kleding dat nog niet droog was van het wassen) en ik hoef alleen nog m’n handbagage koffer in te pakken, maar ja, daar moet m’n laptop in en die gebruik ik nu nog ^_^
’s avonds kwam Shoma nog een keer langs. We hebben niet veel boeiends gedaan. Beetje tv gekeken en gepraat over van alles, maar het was wel gezellig ^_^ ik heb ‘m ook over kunnen halen om zondag naar de Daimonji (kanji vuren op de bergen) te gaan :) dus dan zie ik ‘m ook nog even ^_^

Vrijdag heb ik echt de laatste spullen geregeld. Ik heb een transformator gekocht zodat ik niet m’n Japanse electronica opblaas met het voltage wat uit het Nederlandse stopcontact komt. Ik heb nog korting gekregen ook door de punten die ik gespaard had met de pas van de Joshin ^_^ Daarna nog wat inpakken en met Joost naar de Shiyakusho (gemeentehuis) gegaan om onze verzekeringen te stoppen. Marvin en Christa gingen nog een laatste keer naar Kawaramachi, dus wij zijn daar ook heen gegaan. De laatste keer met z’n 4-en bij de kamogawa gezeten…
Wat wel lache was daar, was de ‘dief’ die Joost z’n broodje afpakte! We zaten met z’n 2-en bij de rivier (Marvin en Christa waren nog onderweg) en we hadden wat te drinken en eten bij een konbini gekocht. Joost had een hamburger gekocht en was die aan het eten toen ik opeens iets tegen m’n hoofd voelde. Nog geen seconde later hoorde ik Joost iets roepen en zag ik een Roofvogel vliegen, nog geen meter van ons af! Die vogel was gewoon tussen ons door, naar het broodje gevlogen om die te pakken! Wat Joost daarna ‘boos’ maakte was dat de Roofvogel het broodje in de rivier liet vallen… Hij heeft de rest van de tijd gezocht naar waar de vogel zat en als ie ‘m dan vond, er lekker op zitten schelden, hahaha. Joost was niet het enige slachtoffer hoor, andere mensen die wat aan het eten waren werden ook ‘beroofd’, hahaha.
Toen ik thuis kwam even snel eten gemaakt en begonnen met schoonmaken. Alles is nu schoon, behalve de wc. Die wil ik morgenochtend doen zodat ik ‘m zo schoon mogelijk achterlaat ^_^
Zodra ik deze weblog heb gepost doe ik m’n laptop uit en gaat die m’n handbagage koffer in… Snel de andere spullen daar nog in doen, dicht ritsen, en klaar voor morgen…. Zo ongeveer…
Het wordt morgen zeker moeilijk om de deur achter me dicht te doen en te weten wat ik er nooit meer ga komen (om te wonen in ieder geval)… maar ja, dat hoort erbij…

Het volgende bericht kan nog vanuit Japan komen als ik internet heb in het hotel in Osaka, heb ik dat niet, dan komt het volgende (en dan ook meteen laatste) bericht vanuit Nederland ^_^

  • 14 Augustus 2009 - 20:17

    Floor:

    haha die franse frietjes, geweldig! en wat gaat de tijd snel dat je alweer terug naar NL komt. zullen we snel wat afspreken?

  • 15 Augustus 2009 - 13:55

    Tante Tineke:

    Goede vlucht naar huis.
    Bekijk Nederland maar eens vanuit de lucht, want het is hier mooi weer en dat blijft het nog even volgende week.

  • 15 Augustus 2009 - 15:54

    Hans En Rianne:

    Lieve Marieke,

    Je avontuur zit er alweer bijna op. Deze ervaring en herinnering neemt niemand je meer af.
    Sterkte met afscheid nemen van je vrienden en vriendinnen in Japan.
    Een veilige terugreis en geniet van het weerzien met je dierbaren.

    XX

  • 15 Augustus 2009 - 19:01

    Renske:

    Afscheid nemen is altijd moeilijk helaas :(
    maar je hebt wel een hoofd vol mooie herinneringen en veel foto's en filmpjes en je weblog om op alles terug te kijken als je hier weer terug bent :D
    en gelukkig is het dankzij internet makkelijk om contact te houden met iedereen! ;)
    Hele goede reis!!!

    Liefs renske

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Kyoto

Marieke

Studie stage naar Kyoto, Japan

Actief sinds 22 Feb. 2009
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 34552

Voorgaande reizen:

24 Maart 2009 - 18 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: